Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Tanthof – Delft
Veulenkamp 45 2623 XA Delft Tel:015-2614011 Spoed 015-2613014
Header afbeelding

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Ingeschreven patiënten kunnen een klacht indienen door via de website het klachtenformulier in te vullen of door dit persoonlijk te melden bij de eigen huisarts of bij de doktersassistente. Telefoonnummer 015-2614011.

De klachten functionaris van de praktijk neemt contact op met de indiener van de klacht en nodigt betrokkene uit voor een gesprek op de praktijk.

Met de betrokken teamleden en de huisarts wordt daarna de klacht besproken.

Er volgt mondelinge of schriftelijke terugkoppeling naar de indiener van de klacht

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.